Marketing w Internecie jest coraz bardziej złożony. Promocja własnej strony w sieci jest wyzwaniem składającym się już nie tylko z kilku prostych narzędzi, ale dotyczy kilku dużych obszarów wraz z ich głębszymi specjalizacjami.
Marketing strony www jest najczęściej kojarzony z wykorzystywaniem Google Adwords oraz tzw. pozycjonowaniem strony internetowej. Są to nadal dość ważne elementy marketingu online, ale obecnie nie jedyne, a nawet niekoniecznie tak skuteczne jak dawniej.
Często pytania klientów dotyczą aspektów przeniesienia wydatków np.: z Google Adwords na pozycjonowanie. Jednak przesunięcia budżetu z jednego kanału na inny nie jest do końca idealnym pomysłem.
W pierwszej kolejności warto sprawdzić jakie działania marketingowe są realizowane. Jeżeli jest to np.: dawno założone konto w Google Adword, to warto zacząć od optymalizacji kampanii Google Adwords. Od stycznia 2017 pojawiło się bardzo dużo nowych funkcji łącznie z umieszczaniem ofert, dodatkowych informacji, usług czy produktów bezpośrednio w reklamie. Ponadto, reklamy w Google Adwords możemy kierować wg bardzo rozmaitych kryteriów i wykorzystywać także tzw. remarketing, czyli obejmować zasięgiem reklam odwiedzających, którzy byli na konkretnych stronah / podstronach 30 dni temu, 90/180 czy nawet ponad rok temu. Oczywiście metody kierowania można dodatkowo łączyć.
Najprościej ujmująć Google Adwords w ramach kampanii w wyszukiwarkach pozwala kierować reklamy w sposób zgodny z intencją wyszukiwania internautów. Przy dobrym przygotowaniu kampanii możemy dość precyzyjnie wpasować się z treściami reklam w to czego internauci szukają.
Nowoczesny marketing w Internecie to także inne obszary działań, które są dużo mniej popularne dla właścicieli biznesów, którzy zaczynali przygodę z promocją własnych stron ponad dekadę temu. Warto jednak podjąć próbę przekonania ich do rozszerzenia swojej aktywności choćby przez:
- Płatne formy reklam w Social Mediach, gdzie kierujemy przekazy reklamowe na konkretne osoby o konkretnych zainteresowaniach, wieku i innych istotnych z punktu widzenia grupy docelowej klientów.
- Content Marketing i Link Building – obecną formę pozycjonowania, która wyparła oferty abonamentowe na konkretne hasła i frazy, które pozostawiały wiele do życzenia w kwestiach rzeczywistych działań na korzyść stron klientów.
- Kampanie nowoczesnego e-mailingu (zbieranie subskrybcji, dialog z klientami za pomocą zautomatyzowanych narzędzi do prowadzenia webinarów, wysyłania mailingów oraz tworzenia dedykowanych tym kanałom Landing Page’ów)
Aktywność we wszystkich kanałach marketingowych jest coraz bardziej pożądana, ale zależy też od rodzaju działalności w sieci i możliwości przygotowania „contentu” i materiałów do zastosowania w tych kanałach.
Cały marketing online nawet na minimalną skalę działa dobrze, jeżeli jest prowadzony w kilku kanałach łącznie, ponieważ użytkownicy poruszają się właśnie między tymi kanałami i po prostu:
- spędzają tylko około 5% czasu na poszukiwanie informacji w wyszukiwarkach (odpowiedź marketingowa to Google Adwords/Pozycjonowanie)
- około 15-25% na przebywanie w Social Mediach (formy reklam w Social Mediach)
- pozostałą część czasu przeznaczają na przeglądanie/czytanie stron z treścią.
Naturalnie przekazy reklamowe w danym medium muszą się różnić, ale aby mieć możliwość ściągnięcia internauty do strony z konkretnymi usługami czy produktami warto istnieć marketingowo we wszystkich możliwych kanałach, nawet przy umiarkowanym budżecie.