Coca-Cola
Logo Coca-Cola zostało zaprojektowane przez firmę dr Johna Pembertona, a dokładniej twórcą był jego wspólnik i księgowy Frank Mason Robinson. W 1885 roku Robinson wymyślił nazwę i wybrał popularny w tamtych czasach oficjalny krój pisma Spencerian Script. Dr John Pemberton był aptekarzem i miksturę, której skład opracował, sprzedawał jako napój leczniczy „na szklanki”.
Coca-Cola była przełomowym napojem, dlatego zarówno Pemberton, jak i kolejni jej właściciele – Candlerowie, a później Woodruffow chronili recepturę napoju. Dzisiaj Coca-Cola jest najlepiej chronionym przepisem w historii handlu.
Wracając do logo, od 1900 roku do dnia dzisiejszego praktycznie się nie zmieniło. Firma dba o wizerunek i jest dumna z długiej historii istnienia na rynku. W mieście powstania Coca-Coli – w Atlancie (Gorgia) – w 1990 roku wybudowano muzeum poświęcone jej historii. Każdego dnia odwiedza je ponad 3000 osób, co sprawia, że jest to jedno z najczęściej odwiedzanych muzeów na świecie. Jednym z eksponatów jest 5,5-metrowa rzeźba reprezentująca butelkę Coca-Coli.
Obecnie to najbardziej rozpowszechniony na całym świecie produkt dostępny w ponad 200 krajach. Obok typowego wyrażenia „OK,” Coca-Cola to słowo najbardziej powszechnie znane na świecie.
Jak widać w tym przypadku na sukces produktu i firmy złożyły się zapewne wszelkie czynniki: innowacyjność i niezapomniany smak napoju, nazwa oraz niestarzejące się logo.
Takich doświadczeń życzymy wszystkim naszym czytelnikom, który coś tworzą, sprzedają i chcą dać z siebie co najlepsze, jak dr John Pemberton!
Źródło: Internet