Logo – jako baza identyfikacji firmy
Identyfikację wizerunkową firmy budujemy przede wszystkim w oparciu o logo, kolorystykę, logotyp.
Istnieją loga:
Kiedy i po co nowe lub odświeżone logo?
Nowe lub odświeżone logo może być jednym ze sposobów repozycjonowania marki. Celem takich działań jest poprawa wizerunku firmy i wzmocnienie jej siły konkurencyjnej.
Może tak się zdarzyć, że nasze logo istnieje już kilka czy kilkanaście lat od początku działania firmy. Jeżeli takie logo na tle konkurencji jest nudne, wygląda blado i archaicznie, warto przeprowadzić redesign logo. Starzenie się grafiki jest procesem naturalnym, tak jak zmiana stylistyki wzornictwa. Postęp techniczny, zmiany mody wymuszają zmianę logotypu. Również rozwój firmy lub zmianę profilu działalności warto zaznaczyć redesignem logo. Jest to bowiem komunikat czym jest firma, w którym kierunku działa i do kogo jest skierowana.
Wybór zupełnie nowego logo można uzasadnić w momencie połączenia ze sobą firm, poszerzenia oferty, wejścia na inne rynki lub całkowitą zmianą pola działania na rynku. Jeśli branża pozostaje ta sama, to taka drastyczna zmiana może być ryzykowna i możemy ponieść również wysokie koszty wprowadzenia redesignu. Czasami wystarczy niewielka zmiana, która jednak unowocześnia logo poprzez dostosowanie się do obecnych trendów i konkurencji.
W jaki sposób możemy odnowić logo?
Uproszczenie logo -polega na usunięciu elementów zbędnych, zamazujących wyraz znaku, rozpraszających uwagę. Przykład Apple, które usunęło kolory ze swojego logo, na rzecz prostej jednobarwnej formy nadgryzionego jabłka.
Nadanie formy trójwymiarowej – wzrost plastyczności logo. Logo Xerox to przestrzenna czerwona kula z obiegającymi ją pasami.
Zmiana kolorystyki – nowa gama kolorystyczna zmienia jego wyraz, natomiast forma znaku pozostaje ta sama, tak samo rozpoznawalna dla klientów. IBM wprowadził pasiaste logo w barwie niebieskiej.
Zmiana kompozycji – polega na położeniu akcentów plastycznych na inne niż dotychczas elementy grafiki. Z loga Kodaka zniknęło charakterystyczne czerwono-żółte tło, pozostał prosty napis w czerwonym kolorze.
Zmiana wyrazu logo – ta sama forma graficzna, ale prezentowana innymi elementami plastycznymi. Przykładowo Pepsi ma w logo obecnie uśmiechnięte niebiesko- czerwone koło.
Jeśli klienci już widzą zmiany, jakie wprowadzamy w firmie i chcemy pokazać je również klientom konkurencji, odświeżmy nasz wizerunek, zmieńmy logo na bardziej nowoczesne.
Z dobrym logo możesz śmiało zmieniać wszelkie materiały reklamowe i podbijać świat!
Projekty loga, wizytówek, banerów itp. narzędzi wizerunkowych firmy oferuje Drukarnia Letica.
Zapraszamy do kontaktu: www.letica.pl