Znane loga mają swoją historię. Oto w kolejnych odcinkach przedstawimy przegląd najciekawszych pomysłów stojących za identyfikacją wizualną firm.
Chupa Chups – jedna z najciekawszych, bo i najsłodszych historii. Lizaki Chupa Chups zna każdy z nas ze swojego dzieciństwa. Dla niektórych może ono nadal trwa. Kto z Was lubi ten słodki smak?
Lizaki Chupa Chups zostały stworzone w 1958r. przez hiszpańskiego producenta Enrica Bernata. Wymyślił on cukierka na patyku, aby nie brudzić sobie rąk, jak to ma miejsce podczas jedzenia cukierków. Ten sposób trafił później również w gusta dorosłych. Bernat nazwał je „Gol”, na zasadzie skojarzenia gola do bramki, gdy wkładamy lizaka do ust. Ponieważ nazwa nie sprawdziła się, twórca postanowił zwrócić się do agencji, która wymyśliła dla niego nazwę Chupa Chups – od hiszpańskiego słowa „ssać”.
W 1969r. podczas spotkania przy kawie twórca lizaków pożalił się przyjacielowi o swoim biznesie. Tym przyjacielem był surrealista Salvador Dali.
Zaprojektował on nowe logo dla najlepiej sprzedających się obecnie lizaków w 160 krajach. Dali ubrał nazwę w okalający ją wzór stokrotki i wykorzystał barwy Hiszpanii.
Jeszcze kilka razy odnawiano ten projekt, ale główny zamysł cieszy nasze oko do dziś. Motyw wykorzystywany jest też w modzie. A w połowie lat 90-tych lizaki Chupa Chups zostały wysłane kosmonautom na ich prośbę na stację kosmiczną.
Motto firmy brzmi „Life Less Serious”.
Źródło: Internet