Dobra nazwa firmy ułatwia stworzenie udanego biznesu i redukuje koszty związane z jego promocją. Zanim zaczniemy swoją przygodę z prowadzeniem firmy, naprawdę warto dobrze przemyśleć kwestie nazwy, ponieważ będzie ona definiować nas i naszą przyszłość. Na jej podstawie klienci wyrabiają sobie pozytywną opinię o jakości produktów czy usług.
Jak stworzyć własną nazwę firmy?
1. Określ docelowych klientów.
Wczuj się w swojego przyszłego klienta i pomyśl jakie słowa pasowałyby do niego, jaki byłby Twój idealny klient.
2. Zbuduj bazę słów z pomocą swojego otoczenia biznesowego.
Szukaj inspiracji w określeniach z różnych dziedzin: sportu, sztuki, nauki, mitologii; sięgaj do cech roślin czy zwierząt, które możesz dopasować do charakteru firmy.
3. Obierz kierunek projektu nazwy.
Wybierz nazwę według klucza:
– osobiste – swoje imię i nazwisko albo nazwisko i branża, np. Przeprowadzki Wiśniewscy, Ferrari,
– opisowe – definiuje branżę, w której działasz np. MARRY Catering,
– lokalne – zawiera obszar działania np. Apteka Maltańska,
– tematyczne – prezentuje wizerunek i przemawia do wybranych klientów np. Obiady u Babci, Restauracja Elegance,
– oryginalne – sprawdź w rejestrze Urzędu Patentowego i spisie KRS czy nazwa jest już zarezerwowana prawnie.
4. Przetestuj najlepsze rozwiązania.
Zadzwoń do znajomych i poproś o pomoc w wyborze. Podaj im kilka nazw i zadzwoń ponownie następnego dnia, żeby sprawdzić którą nazwę zapamiętali.
Nazwa powinna być charakterystyczna, łatwa do zapamiętania, wpadająca w ucho. Musi być poddana selekcji i dokładnej analizie językowej i prawnej.
Z wybraną nazwą firmy możemy podjąć kolejne działania, czyli pomyśleć o identyfikacji wizualnej firmy.
Pomoże Ci w tym Letica. Zapraszamy: www.letica.pl
Zapraszamy na kolejne odcinki bloga.